» مظاهریان در اولین نشست معماری راه مطرح کرد: تلاش برای تعریف جایگاهی برای معماری راه ایران در جهان
نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل
اطلاعات مطلب
  • بازديدها : 53
  • نويسنده : admin
  • تاريخ : 1395-10-21,13:52
1395-10-21,13:52

مظاهریان در اولین نشست معماری راه مطرح کرد: تلاش برای تعریف جایگاهی برای معماری راه ایران در جهان

دسته بندی : ---

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید برای معماری راه ایران در جهان جایگاهی تعریف شود و برای شروع بهتر است داشته‌هایمان را با پشتوانه تاریخی و ضمن احترام به محیط زیست و اطراف جاده به شرایط مطلوب برسانیم. 
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حامد مظاهریان در نشست تبیین ضرورت توجه به معماری راه در طراحی و مدیریت بهره‌برداری راه‌های برون‌شهری ایران اظهار داشت: سال ۸۹ بنده به عنوان مدیر دانشکده معماری دانشگاه تهران از سوی قطب معماری دانشگاه پروپوزالی با موضوع معماری راه برای وزارت تازه ادغام شده راه و شهرسازی تهیه کرده بودم تا یک کار تحقیقاتی انجام شود. اما مسئولان وزارت راه در آن زمان به ما انگ دست‌اندازی و دخالت به حوزه راه زدند؛ هرچند به دلیل پشتوانه دانشگاهی پروپوزال هم خوانده شد.
وی افزود: نکته قابل توجه در موضوع معماری راه، حضور مردی در راس وزارت راه و شهرسازی است که شروع کننده ادبیات معماری راه در کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «از زمان تعریف راه به عنوان یک کفی سیاه تا جلسه امروز که همواره از کیفیت صحبت می‌شود» گفت: دانشگاهیان در گذشته همواره باید برای مجاب کردن مدیران در تلاش می‌بودند در حالی که امروز شاهد پیشگام شدن مدیران در این حوزه هستیم.
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: الان توپ در زمین ما است و باید به دنبال راهکار باشیم. امیدوارم این نشست‌ها بتواند فراتر از جوانب تاریخی و علمی به تجربه و عمل متصل شود.
مظاهریان ضمن تشکر از کشاورزیان و خادمی به عنوان متولیان دستگاه‌های نگهداری و ساخت راه‌ها بیان داشت: ایشان مشتاقانه در این جلسه حضور یافتند تا راه‌ حل‌های نظام فنی- اجرایی و سطح محدوده‌های ذهنی ما را مد نظر قرار دهند لذا امیدوارم تحقیقات سفارش داده شده موفق به پوشش بخشی از فعالیت‌های ذهنی‌ما شود.
 مظاهریان خطاب به کشاورزیان و خادمی گفت: در این مرحله، بهتر است راه‌های موجود را پیرایش کنیم و اطرف جاده‌ها در مسیرهای مختلف به ویژه کویری به عنوان دورریز دیده نشود اگر چه پیمانکاران طبق قرارداد تعهدی نسبت به محیط پیرامون جاده ندارند و به دنبال کسب سود بیشتر هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید برای معماری راه ایران در جهان جایگاهی تعریف شود و برای شروع بهتر است داشته‌هایمان را با پشتوانه تاریخی و ضمن احترام به محیط زیست و اطراف جاده به شرایط مطلوب برسانیم.
نظر شما در صورت موافقت مدیر نمایش داده خواهد شد.
به منظور پاسخ گویی به نظر ، وارد کردن ایمیل الزامی است.

ارسال نظر

نام شما : *
ايميل: (الزامی)
نظر شما:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول قراردادن Spoiler
کد امنيتی: *