» » ورود سازمان نظام مهندسی به پروژه های آسفالت موجب ارتقاء کیفیت این پروژه ها خواهد شد
نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل
اطلاعات مطلب
  • بازديدها : 323
  • نويسنده : admin
  • تاريخ : 1396-05-6,16:51
1396-05-6,16:51

ورود سازمان نظام مهندسی به پروژه های آسفالت موجب ارتقاء کیفیت این پروژه ها خواهد شد

دسته بندی : خبرها, اخبار مهم

ورود سازمان نظام مهندسی به پروژه های آسفالت موجب ارتقاء کیفیت این پروژه ها خواهد شد

میرمحمد سیدهاشمی در همایش قیر و آسفالت: ورود سازمان نظام مهندسی به پروژه های آسفالت موجب ارتقاء کیفیت این پروژه ها خواهد شد.  سازمان نظام مهندسی این ظرفیت و توانائی را دارد تا به عنوان ناظر عالیه شهرداری ها را یاریگر باشد که این مساله موجب ارتقاء کیفیت و افزایش عمر آسفالت خواهد شد.
سازمان نظام مهندسی استان اردبیل ، اولین همایش تخصصی قیر و آسفالت ویژه مناطق تابعه استان اردبیل را برگزار کرد.
در این همایش که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد، مهندس قدیمی رئیس موسسه قیر و آسفالت کشور ، دکتر شعبانی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران، دکتر خاوندی ، مشاورین، پیمانکاران و برخی شهرداران شهرستان های تابعه استان و ... نیز حضور داشتند.
در ابتدای این همایش میرمحمد سیدهاشمی ، رئیس سازمان نظام مهندسی استان اردبیل با اشاره به این نکته که آسفالت ریزی در کشور سالانه هزینه زیادی را به اقتصاد کشور تحمیل می کند گفت: سالانه بیش از 600 میلیون تن آسفالت در کشور مصرف می شود و وزارت راه حدود 6 هزار میلیارد تومان آسفالت را خریداری می کند و این ارقام با توجه به نیاز روبه رشد جامعه هر ساله بیشتر می شود.
سید هاشمی ادامه داد: طبق برآورد کارشناسان آسفالت با ارتقاء کیفیت آسفالت و افزایش عمر روسازی ، سالانه می توان 1200 میلیارد تومان در این حوزه صرفه جویی می کرد.
وی گفت: رشد و توسعه شهرنشینی متخصصین ترافیک را به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی سوق داده که این مساله موجب ایجاد فشار بیشتر بر جاده ها و روسازی معابر می شود که در پی آن تقاضا برای استفاده از آسفالت قوی و توانمند که دوام بیشتری داشته باشد را افزایش می دهد و کارشناسان آسفالت را ملزم می کند از تکنولوژی جدید آسفالت از جمله تکنولوژی نانو آسفالت پلیمری و ... استفاده کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان به سیاست های محیط زیستی دولت اشاره کرد و گفت: در پرژوه های آسفالت سیاست اجرای آسفالتی که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد، آلایندگی کمتری داشته و از نظر مدیریت اجرایی زمان کمتری را صرف کند دنبال می شود.
سید هاشمی با عنوان این مطلب که شهرداری اردبیل دارای سه کارخانه آسفالت اختصاصی با ظرفیت تولیدی 80 تنی، 120 تنی و 160 تنی می باشد، گفت: در سال جاری روزانه حدود 2 هزار تن آسفالت تولید می شود که این مقدار در سال گذشته روزانه حدود 1600 تن بوده است. وی ادامه داد: متوسط تولید سالانه آسفالت در شهر اردبیل 200 هزار تن است که شهرداری اردبیل سعی دارد این رقم را به 250 هزار تن برساند به طوری که در 4 ماهه اول امسال 130 هزار تن آسفالت تولید شده است.
سید هاشمی افزود: در سال های قبل شهرداری اردبیل از قیر 85100 استفاده می کرد ولی امسال شاهد آن هستیم که آسفالت استفاده شده براساس طبقه بندی جدیدی پی وی 5828 است و این نقطه عطفی برای تولید آسفالت مطلوب است.
رئیس سازمان نظام مهندسی اردبیل گفت: در پی خرابی هایی که سرمای زمستان سال گذشته در آسفالت و معابر شهر اردبیل ایجاد کرده بود، با دعوت معاونت عمرانی شهرداری، سازمان نظام مهندسی به عنوان جامعه تخصصی به این موضوع ورود پیدا کرد و توانست راه کارهای جامعی را در این خصوص ارائه دهد که امید می رود با اجرای آن دیگر شاهد این خرابی ها و خسارات نباشیم.
سید هاشمی گفت: در حال حاضر پروژه های آسفالت را شهرداری تولید، اجرا و نظارت می کند که این مساله موجب بروز برخی مشکلات در این پروژه ها می شود.
وی ادامه داد‌: سازمان نظام مهندسی به عنوان جامعه ای متشکل از اساتید مجرب و متخصص در حوزه آسفالت و ارتباطی که در کل کشور با اساتید آسفالت دارد، این ظرفیت و توانائی را دارد تا به عنوان یک نظارت عالیه به کمک شهرداری ها بیاید که این مساله در کنار ایجاد اشتغال چندین مهندس، موجب ارتقاء کیفیت و افزایش عمر آسفالت نیز خواهد بود و هزینه آسفالت را در سطح چشمگیری کاهش خواهد داد.

صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی که در این همایش حضور داشت گفت: درصد بالایی از سطح هر شهر را معابر تشکیل می دهد و همچنین ارتباط بین شهرها چه از طریق بزرگراه ها و آزادراه ها و جاده های اصلی و فرعی به شکل سنتی و از آسفالت تشکیل شده است.

وی ادامه داد: هزینه اجرایی جاده اعم از زیرسازی و روسازی و آسفالت بسیار بالاست لذا ضروری است با افزایش کیفیت آسفالت، عمر و دوام آن را افزایش دهیم.

بدری افزایش کیفیت و دوام آسفالت جاده ها را مستلزم دقت و توجه بیشتر در کیفیت قیر تولید شده در پالایشگاه ها و کارخانه های تولید قیر و همچنین اجرای آسفالت دانست و خواستار دقت و توجه بیشتر در طراحی، اجرا، زیرسازی و ... شد و گفت: در اردبیل به دلیل کم دقتی در اجرای آسفالت و گاها استفاده از قیر با کیفیت نا مناسب شاهد تخریب آسفالت هستیم.

ورود سازمان نظام مهندسی به پروژه های آسفالت موجب ارتقاء کیفیت این پروژه ها خواهد شد

ورود سازمان نظام مهندسی به پروژه های آسفالت موجب ارتقاء کیفیت این پروژه ها خواهد شد

ورود سازمان نظام مهندسی به پروژه های آسفالت موجب ارتقاء کیفیت این پروژه ها خواهد شد

ورود سازمان نظام مهندسی به پروژه های آسفالت موجب ارتقاء کیفیت این پروژه ها خواهد شد

ورود سازمان نظام مهندسی به پروژه های آسفالت موجب ارتقاء کیفیت این پروژه ها خواهد شد

ورود سازمان نظام مهندسی به پروژه های آسفالت موجب ارتقاء کیفیت این پروژه ها خواهد شد

ورود سازمان نظام مهندسی به پروژه های آسفالت موجب ارتقاء کیفیت این پروژه ها خواهد شد

ورود سازمان نظام مهندسی به پروژه های آسفالت موجب ارتقاء کیفیت این پروژه ها خواهد شد

نظر شما در صورت موافقت مدیر نمایش داده خواهد شد.
به منظور پاسخ گویی به نظر ، وارد کردن ایمیل الزامی است.

ارسال نظر

نام شما : *
ايميل: (الزامی)
نظر شما:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول قراردادن Spoiler
کد امنيتی: *