جلسه شماره 222مورخ 1403/03/12

مطابق دعوت نامه 1436/1403/ص مورخ 10/03/1403 جلسه 222 با حضور 11 نفر از اعضای هیات مدیره و بازبینی سازمان (آقایان صبور و سلیمانی )رسمیت داشته و دستور کارهای مندرج در دعوتنامه به شرح ذیل مورد بحث وبررسی قرار گرفت و تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:

پیش نویس جدید قرارداد بیمه مسئولیت مدنی توسط نماینده هیات مدیره در کمیته بیمه (آقای مهندس عبدی)توضیح داده شد.و مقرر گردید بندهای (5-1) مجددا بازبینی و تطبیق لازم توسط آقای عبدی انجام پذیرد.ضمنا از بابت کاهش خسارات پرداختی مقرر شد دوره های آموزشی به کارفرمایان قبل از تایید نقشه نهایی از طریق کمیته آموزش تداوم یابد تا ایمنی کارگاهها افزایش یابد. در نهایت مقرر شد کلیه اقدامات لازم جهت کنترل پیش نویس قرار داد و تعهدات بیمه گر انجام و از طریق کمیسیون معاملات سازمان با نظارت و مسئولیت آقای مهندس عبدی انجام و پس از طی روال قانونی، رئیس سازمان نسبت به عقد قرارداد با بیمه گر جدید بر اساس نتیجه حاصله از برگزاری مناقصه اقدام و نتیجه به هیات مدیره گزارش گردد.این مصوبه با موافقت 10 نفر از حاضرین در جلسه و مخالفت آقای مهندس ناصری (دلیل مخالفت عقد قرارداد پروژه و متراژ محور بوده که موافق قرارداد مهندس محور هستند)، به تصویب رسید.

تصمیم گیری در خصوص ظرفیت و تعداد کار آزمایشگاهها(نامه های 5810/3و 5799/3 مورخ 08/02/  1403 اداره کل راه وشهرسازی): پس از بحث و بررسی موضوع براساس پیشنهادیه هیات رئیسه و مسائل مطروحه در جلسه نهایتا موضوع رای گیری شد و با اکثریت آرا موارد ذیل مصوب گردید:

1-ظرفیت کل پشت پروانه (متراژ ظرفیت) آزمایشگاههای خاک و بتن بر اساس پایه آزاد گردد.

2-براساس ردیف سوم جدول شماره 6،رعایت تعداد کار همزمان برای آزمایشگاهای خاک، تعداد کار همزمان مقرر گردید برای آزمایشگاه خاک(پایه 1-5 کار همزمان )-(پایه 2-4 کار همزمان)-(پایه 3-3 کار همزمان)آزاد سازی گردد.

3-آزاد سازی بعدی در آزمایشگاه خاک(تعداد کار) منوط به تکمیل 85 درصد کل تعداد کارهای آزاد شده خواهد .بدیهی است در هر شرایط تعداد کار همزمان مطابق بند 2 همین مصوبه توسط آزمایشگاه ذینفع و واحد انفورماتیک کنترل گردد.

4-آزادسازی تعداد کار در آزمایشگاههای بتن در هر دوره (تعداد کار بصورت 10 درصد پشت پروانه تخصیص خواهد یافت).

5-در 3 ماهه آخر هر سال آزاد سازی تعداد کار آزمایشگاههای خاک و بتن منوط به تکمیل 90 درصد تعداد کل کارهای آزاد شده خواهد بود.

6-برای پروژه های نهضت ملی مسکن، برای آزمایشگاههای خاک و بتن در هر ارجاع پروژه ها، تعداد کار برای هر بلوک ساختمانی 4/0 کار و برای متراژ برای هر بلوک ساختمانی 4/0 متراژ، اعمال خواهد شد.

تصمیم گیری در خصوص تفاهم نامه های سازمان نظام مهندسی:

پیرو مصوبه جلسه قبلی در خصوص تفاهم نامه ها و در ادامه آن، تفاهم نامه با بنیاد مسکن اردبیل مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد:

تبصره 4:ارجاع برق و مکانیک برای ساختمانهای گروه الف  انجام نپذیرد.وبصورت تک ناظر(عمران و یا معماری) برای هر 4 رشته ارجاع گردد(این موضوعع در خصوص شهر اردبیل نیز رعایت گردد).ضمنا در خصوص ارجاع مجریان ذیصلاح، طبق روال جاری سازمان برای اردبیل و شهرستانها(شهر اردبیل 4 سقف و ساختمانهای موضوع تفاهم نامه نیز همانند شهر اردبیل)

تبصره 6: فقط برای گروههای الف و ب تا 600 متر مربع تصحیح گردد.ضمنا مصوبه قبلی در خصوص دفاتر رابط نیز از عدد 400 متر مربع به 600 متر مربع تغییر می یابد./

تصمیم گیری در خصوص تفاهم نامه شهرک صنعتی:

بند 4-د )بصورت تک ناظر برای گروه الف انجام پذیرد(عمران یا معماری با ارجاع هر 4 رشته به یک ناظر)تصحیح گردد و بقیه موارد بند مذکور بقوت خود باقیست. ضمنا مقرر شد بند(5-ج) نیز در تفاهم نامه جدید اعمال گردد.

در خصوص جدول بخش (د) مقرر شد برای مثلا یک نقشه 7000متری به ترتیب جدول و ردیف های آن تخفیف اعمال گردد(یعنی برای نقشه مذکور 25 درصد(0 تا 1000)، 30درصد(1000 تا 5000) و 25 درصد( 5000 تا 7000) همان نقشه طبق جدول اعمال گردد و تخفیفها در متراژ نیز بهمان ترتیب و ردیف های جدول اعمال گردد. ضمنا محاسبه هزینه ها نیز بهمان روال کسر از ظرفیت خواهد بود. ضمنا در جدول مذکور میزان تخفیف برای 1000متر به بالا در طراحی،10 درصد کمتر از نظارت در بخش تعرفه اعمال خواهد شد) . (مخالف تک ناظره:مهندس وثوقی)

 

دیدگاه ها (0)


درحال حاضر نمیتوان نظری برای این مطلب ثبت کرد