جلسه شماره 125 مورخ 1402/02/09

جلسه شماره 125هیات مدیره محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در محل اتاق جلسات واقع در طبقه سوم سازمان با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید با حضور 11 نفر از اعضای محترم هیات مدیره و بازرسین محترم سیامک صبور و مهندس صدیف هدایتی در ساعت 17:15به شرح ذیل برگزار گردید.

در مورد گزارش پهنه بندی ژئوتکنیک مرکز استان آقای دکتر ستاری توضیحات جامع و کامل خود را در مورد پهنه بندی ژئوتکنیک ارائه دادند و در ادامه به مزایای این کار اشاره نمودند پس از بحث و بررسی در مورد توضیحات ارائه شده توسط ایشان مقرر گردید متولی(کارفرما)از طریق رایزنی با دستگاههای ذیربط توسط آقای دکتر ستاری مشخص و نیز بودجه لازم برای انجام پهنه بندی مورد نظر (سهم سازمان و نقش سازمان ) سریعا مشخص گردد.

در خصوص گزارش مصوبه کمیته پیمان مدیریت براساس توضیحات آقای مهندس مبارکی و سایر نمایندگان کمیته بحث و بررسی لازم انجام شد و  مقرر گردید برای ساختمانهای گروه ج و د با حداقل قیمت ۵ درصد هزینه اعلامی شورای مرکزی یا وزارتخانه برای هر متر مربع ساخت بصورت پیمان مدیریت( فنی و اجرایی ) و برای ساختمان های الف و ب با حداقل قیمت 5/2 درصد هزینه ذکر شده بصورت صرفا مدیریت فنی اجرا گردد. در ادامه آقای مهندس تورج آریش رعایت بند 9-3-5 مبحث دوم مقررات ملی ساختمان (الزامات اداری) را نیز در این راستا ضروری دانستند این بند نیز  با موافقت اکثریت مصوب گردید.

تصمیم گیری در خصوص حذف امضا فیزیکی ناظرین از نقشه ها (مصوبه کمیته خدمات مهندسی) پس از توضیحات لازم که توسط ریاست محترم ارائه گردید، مقرر شد بر اساس مفاد مبحث دوم مقررات ملی و ماده های ۱۴ و ۱۶ آیین نامه اجرایی و نامه شماره  34886/س ن  مورخ25/04/99 شورای مرکزی و در راستای کاهش روال اداری نقشه های مصوب سازمان و تسهیل امور ارباب رجوع و اثبات حضور فیزیکی ناظران بعد از کاندیداتوری، بلافاصله بعد از اعلام برنده توسط سازمان، ناظران نسبت به حضور فیزیکی در سازمان (ظرف مدت ۲۴ ساعت) و مهر و امضای برگه تعهد نظارت و قرارداد نظارت با کارفرما (با احصاء اصالت امضا کننده) اقدام و بر این اساس، دیگر نیازی به مهر و امضای نقشه های مصوب توسط ناظرین نباشد و مراتب با شهرداری نیز مکاتبه گردد. این بند با اکثریت آرا مورد موافقت قرار گرفت.

دیدگاه ها (0)


درحال حاضر نمیتوان نظری برای این مطلب ثبت کرد